Publicatie: Nieuwe media, kans voor dienstverlening en interactie: Met Antwoord© in Dialoog

Publicatie: Nieuwe media, kans voor dienstverlening en interactie: Met Antwoord© in Dialoog

Nieuwe technologieën maken communicatie sneller en transparanter. Mensen kiezen zelf waar, wanneer, waarmee, waarover en met wie ze contact leggen. Sociale netwerken beïnvloeden ons denken en doen. We verwachten een bepaalde vrijheid in de keuze voor ons contact met de buitenwereld. En dus ook met de gemeente. Kan een gemeente voldoen aan deze verwachtingen? Kan de kloof tussen overheid en gemeenschap worden overbrugd met een digitale sociale snelweg?

In het boek wordt uiteengezet hoe gemeenten slim kunnen inspelen op de sociale gedragsveranderingen en welke kansen nieuwe media hiervoor bieden. Bijvoorbeeld om het vertrouwen in de overheid te vergroten, maar om ook te voldoen aan de eis van een flexibele en compacte overheid. Wilt u zelf lezen welke mogelijkheden de nieuwe media bieden en hoe u deze kunt inzetten in uw eigen organisatie?

Bron: Het Kwaliteits Instituut Nederlandse Gemeenten (KING)

 

Je kunt niet meer reageren.