Regeluwe Stad roept op tot samenwerking op eHerkenning en e-facturering

“Burgers en bedrijven moeten hun overheidszaken vanaf 2017 volledig digitaal regelen”, dit zegt minister Plasterk op 26 mei jl. tegen nu.nl. Digitaal zaken doen betekent een besparing van tijd en geld voor ondernemer en overheid. Binnenkort wordt op twee projecten van de Regelluwe Stad een doorstart gemaakt die de realisatie van de digitale overheid bevordert.

Versnelde invoering van eHerkenning

Binnenkort start KING met een vervolgtraject van eHerkenning voor gemeenten. Gemeenten hebben hier in het voorjaar een vragenlijst voor ontvangen waarmee ze zich aan kunnen melden. Op basis van deze uitkomsten zal KING met ongeveer 80 van de steden een versnelde doorstart maken. De geselecteerde gemeenten zullen worden geholpen met de implementatie en kunnen voor het eind van het jaar al gebruik maken van eHerkenning. Een mooie kans om het proces zo gemakkelijk en snel mogelijk te laten verlopen. De Regelluwe Stad werkt graag samen met KING en wil gemeenten aanmoedigen zich hiervoor aan te melden. Mocht je de vragenlijst nog niet hebben ontvangen dan kun je je via deze link aanmelden.

e-facturering

In 2014 moeten gemeenten het mogelijk maken om digitaal facturen te ontvangen en te verwerken. Veel gemeenten zijn zelfstandig begonnen met de implementatie van benodigde systemen. Door samenwerking en kennisdeling kunnen gemeenten echter hun slagkracht vergroten. Dit kan bijvoorbeeld door naar gezamenlijke leveranciers te zoeken die aan kunnen sluiten bij e-facturering. De Regelluwe Stad start daarom zo snel mogelijk met het benaderen van deze leveranciers.

Door samenwerking tussen gemeenten komt de digitale overheid steeds dichterbij. Heb je eigen projecten lopen met betrekking tot digitale dienstverlening en regeldrukvermindering? Neem dan contact met ons op. Samen kijken wij waar we elkaar kunnen versterken!

Anneke de Brouwer (j.p.debrouwer@zoetermeer.nl / 079-34682990)
Jasper Laport (jasper@digitalestedenagenda.nl / 06-50286573)

 

Je kunt niet meer reageren.