De GDSC16 loopt op zijn einde. De maand december is de laatste maand waarin je als stad nog punten kan pakken door goede voorbeelden te delen. Vanaf januari heeft de top 3 de mogelijkheid om te showen waarom zij het meest aanspraak maken op de titel ‘Digiproofste Stad van NL’. Tijdens het afsluitende DSA event wordt bekend welke stad deze titel met trots een jaar mag dragen.
Scoor je laatste punten
Punten scoor je in december alleen nog door het overnemen van goede voorbeelden en delen van eigen voorbeelden.
Overnemen
Het overnemen van voorbeelden is eenvoudig. Ga naar NetwerkWiki, kijk welke voorbeelden van andere steden interessant voor jouw stad zijn en ga daarover in gesprek met die stad en neem het over. Nu lukt dat hele proces hoogstwaarschijnlijk niet meer voor 2017. Daarom levert het aannemelijk maken dat je op korte termijn een voorbeeld over gaat nemen ook een punt op. Beschrijf in een mail welke oplossing je wanneer, hoe en waarom hebt overgenomen/gaat overnemen.
Aandragen
Deel je de goede voorbeelden met de rest van Nederland! Laat zien wat jij geleerd hebt en help daar anderen mee. Het gaat hier om projecten/producten met een digitale component en binnen een van de thema’s van de GDSC16. Deel je goede voorbeeld hier.
Huidige stand
Op dit moment staan twee gemeenten fier bovenaan in de competitie, gevolgd door een aantal steden die allemaal nog kans maken op de derde plaats. Bekijk de top 5 of bekijk hier het volledige overzicht.
Overzicht aangedragen voorbeelden
Tot op heden zijn er al een heel aantal goede voorbeelden gedeeld. Voorbeelden op het gebied van de thema’s. Dit verschilt van een ‘Bureau Frontlijn’ in Rotterdam, tot ‘Enschede wekt op’. Bekijk het overzicht-aangedragen-voorbeelden-nov-2016.
Hoe de top 3 campagne gaat voeren
Begin januari is de top 3 bekend en gaan de deelnemende gemeenten strijden om de felbegeerde titel van ‘Digiproofste Stad van Nederland’. De steden krijgen de mogelijkheid om te beargumenteren waarom juist zij deze prijs verdienen. Dit doen ze aan de hand van een filmpje (max 1,5 minuut). Er gelden geen andere voorwaarden aan het filmpje dan de tijd. Steden kunnen creatief zijn en het zo invullen zoals zij denken dat goed is. Dit filmpje vormt de basis van de campagne. Deze campagne, samen met het behaalde aantal punten, zal uiteindelijk een winnaar opleveren. De prijsuitreiking zal plaatsvinden tijdens ons slot event op vrijdag 24 maart 2017.
Ter inspiratie
Dit was het winnende filmpje van vorig jaar!
Bekijk ook de filmpjes van de andere finalisten
Je kunt niet meer reageren.